Talent vinden in een krappe arbeidsmarkt

Adviesbureau Kappetijn Safety Specialists is flink aan het groeien en is naarstig op zoek naar goede adviseurs. Maar in de huidige arbeidsmarkt is het knap lastig om toekomstige veiligheidsadviseurs te vinden.

Kappetijn bedacht een intensief en uitdagend opleidingstraject van 3 maanden waarin 5 junior adviseurs worden klaargestoomd voor het vak. En kwam naar ons toe met het idee om een arbeidsmarktcampagne uit te voeren om deze talenten te werven.

Van onderzoek naar strategie
Wij toetsten of het idee haalbaar is, door onderzoek te doen naar concurrerende werkgevers, de waarden van generatie Y, en de vraag of vacature en opleiding voldoende aansluiten bij de wensen van werkzoekenden.

Met name door de interviews met werkzoekenden en junior adviseurs van Kappetijn leerden we hoe we de vacature en opleiding goed kunnen laten aansluiten bij de behoeften van generatie Y. De essentie hierbij is dat junior adviseurs direct veel verantwoordelijk krijgen, het werk heel afwisselend is, en starters snel kunnen leren en groeien.

Campagne ‘Groei met ons mee’
Genoemde essentie benadrukken we in de arbeidsmarktcampagne ‘Groei met ons mee’. Via kanalen die veel en graag door de doelgroep worden gebruikt: Indeed, Monsterboard, LinkedIn, Facebook en websites van studie- en alumniverenigingen.

De campagne is momenteel nog in volle gang. Tussentijds evalueren we de resultaten: bereik, bezoek van de landingpage Werken bij, en uiteraard de sollicitaties. Wekelijks optimaliseren we de campagne zodat we zo veel mogelijk goede kandidaten bereiken!