Klanten perfectioneren Blixen's nieuwe propositie

Bouwen, testen en leren! Op 15 februari organiseerde Blixen een creatieve prototyping sessie, waar klanten en relaties onze nieuwe propositie grondig testten. Doel was om de doelgroep kritisch te laten kijken of ze een achilleshiel konden vinden…

Aan de hand van een prototype in de vorm van een pitch en een infographic, vroegen wij onze gasten om onze nieuwe ‘content marketing’ propositie* te beoordelen. Vervolgens gingen onze gasten aan het werk met de vraag hoe zij de propositie zelf zouden vormgeven als zij Blixen waren…

De conclusie? Het was een bijzonder leerzame en inspirerende avond. Voor onze gasten én voor Blixen. Wij zijn er nog niet met onze propositie, maar we hebben wel iets heel moois te pakken. Dankzij het kritische meedenken van de groep kunnen we propositie nu flink verbeteren. Op naar het aangescherpte prototype en de volgende test!

Wij zouden graag zien dat organisaties een mindshift maken als het gaat om het gebruik van content. Tijdens de avond kregen onze gasten deze crash course over ‘content marketing’:

In plaats van een product of dienst te pushen middels ‘commerciële’ content, gaat het bij content marketing om ‘inhoudelijke’ content. Hiermee help je mensen om problemen op te lossen die zij in hun dagelijkse leven of werk ervaren. Denk bijvoorbeeld aan de Allerhande met handige recepten voor dagelijks gebruik (in plaats van de commerciële aanbiedingenfolder), of aan Coolblue’s online dossier over hoe je het beste een nieuwe laptop kunt kiezen (in plaats van een commerciële laptop advertentie).

Voor ons is content marketing een methode die draait om het creëren en distribueren van relevante en waardevolle informatie, om een doelgroep aan te trekken en te binden. Om bijvoorbeeld je zichtbaarheid en merk te versterken. Of om meer geschikt personeel te vinden of leads te genereren.