Hoe goede en eerlijke patiënten communicatie jouw positie in de markt versterkt

Een zuurstoftherapie is heel belastend en heeft ook veel gevolgen voor het welzijn en de mobiliteit van patiënten. Daarom zocht VitalAire een efficiënte manier om over het gebruik van deze therapie te communiceren.

Over het project

Hoe zou het bedrijf heldere en nuttige informatie, een naslagwerk voor installatie en storingen plus het periodiek delen van gegevens (zoals urenverbruik) in één nuttig communicatiemiddel kunnen aanbieden? Een middel dat patiënten geruststelt en altijd voorhanden is? En ook nog eens zó onderscheidend, dat het VitalAire als betrouwbare leverancier wegzet bij de voorschrijvers?

Patiënten gevraagd naar hun oordeel

VitalAire heeft een telefonische enquête gehouden onder patiënten met een indicatie voor zuurstoftherapie. Gevraagd werd een oordeel te geven over de kwaliteit van de zuurstof-installatiemap.

VitalAire toetste de uitstraling, content, duidelijkheid en gebruiksvriendelijkheid. En vroeg of deze map de service van VitalAire beter maakte. Met een gemiddelde score van 9.1 is de waardering hoog. Een opsteker voor de klant en voor ons!

VitalAire heeft een telefonische enquête gehouden onder patiënten met een indicatie voor zuurstoftherapie. Gevraagd werd een oordeel te geven over de kwaliteit van de zuurstof-installatiemap.

VitalAire toetste de uitstraling, content, duidelijkheid en gebruiksvriendelijkheid. En vroeg of deze map de service van VitalAire beter maakte. Met een gemiddelde score van 9.1 is de waardering hoog. Een opsteker voor de klant en voor ons!

We ontwikkelden voor VitalAire een zogenaamde therapiemap. Als fenomeen niets nieuws, maar door de frisse en heldere indeling, slimme formulieren, super heldere gebruiksaanwijzingen en allerhande veiligheidsvoorschriften een geslaagd project. Patiëntonderzoek heeft voor de map een gemiddeld cijfer van 9,1 opgeleverd! En daar zijn we heel trots op. Want Blixen maakt graag dingen die in de praktijk werkelijk nuttig en relevant blijken te zijn. Het onderzoek richtte zich op vier thema’s: uitstraling, inhoud/content, het gebruik en de vraag of de map beter werkt dan andere documentatievormen.

Ja dus! Na een uitrol in Nederland zijn nu ook de tweetalige mappen voor België in de maak.

Heb je zelf een case die hierop lijkt?

Marja geeft je gratis tips! Je zult het niet geloven, maar wij vertellen graag over ons werk.

Bel of mail Marja
  076 – 766 0 667
  marja@blixen.nl